O nas
Statut
STATUT POWIATOWEGO ZESPOŁU PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNYCH
W SZAMOTUŁACH
Powiatowy Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych działa na podstawie:
- Ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 910 ze zm.),
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz.U. z 2013 r. poz. 199 ze zm.),
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1743).
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§1.
- Powiatowy Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Szamotułach zwany dalej Zespołem został utworzony na podstawie Aktu założycielskiego Powiatowego Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Szamotułach stanowiącego załącznik Nr 4 do uchwały Nr XXVIII/106/09 Rady Powiatu Szamotulskiego z dnia 27 maja 2009 r. w sprawie utworzenia Zespołu Placówek Bursa i Szkolne Schronisko Młodzieżowe w Szamotułach oraz utworzenia Powiatowego Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Szamotułach.
- Zespół w Szamotułach jest placówką publiczną.
- Organem prowadzącym Zespół jest Powiat Szamotulski.
- Organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad Zespołem jest Wielkopolski Kurator Oświaty w Poznaniu.
- Nazwa Zespołu brzmi: Powiatowy Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Szamotułach.
- Adres siedziby Zespołu: ul. Chrobrego 8b, 64-500 Szamotuły.
- Ustalona nazwa jest używana przez Zespół w pełnym brzmieniu.
§ 2.
- W skład Zespołu wchodzą
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Szamotułach,
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna we Wronkach.
- Statutowa działalność Zespołu finansowana jest przez organ prowadzący.
II. ORGANY ZESPOŁU
§ 3
- Zespołem kieruje Dyrektor Powiatowego Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Szamotułach.
- Organami Zespołu są:
- Dyrektor/ka Zespołu,
- Rada Pedagogiczna Zespołu, którą stanowią wszyscy pracownicy pedagogiczni Poradni wchodzących w skład Zespołu.
§4.
- Do zadań Dyrektora/ki Zespołu należy w szczególności:
- kierowanie działalnością Zespołu i reprezentowanie go na zewnątrz,
- nadzór organizacyjny i pedagogiczny nad funkcjonowaniem Zespołu,
- ustalanie projektu arkusza organizacji dla Zespołu,
- dysponowanie środkami finansowymi Zespołu, określonymi w planie finansowym zaopiniowanym przez Rady Pedagogiczne i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowej wykorzystanie.
- wykonywanie uchwał i zaleceń organu prowadzącego i organu nadzoru pedagogicznego oraz uchwał Rady Pedagogicznej Zespołu,
- organizacja kadrowej, księgowej i kancelaryjnej obsługi Zespołu,
- realizacja zadań związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy
- Dyrektor Zespołu jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w poradniach zespołu nauczycieli i pracowników uprawnionym do:
- zatrudniania i zwalniania nauczycieli i pracowników,
- nagradzania i karania osób zatrudnionych,
- wnioskowania do władz Powiatu, po zasięgnięciu opinii Rad Pedagogicznych, w sprawie odznaczeń i innych wyróżnień,
- dokonywania oceny pracy nauczycieli na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
- Wykonuje zadania wynikające z przepisów szczegółowych:
- ustala przydział czynności pracownikom Poradni,
- przewodniczy posiedzeniom Rady Pedagogicznej,
- powołuje zespoły orzekające i kieruje ich pracami,
- ustala kalendarz organizacji pracy w danym roku szkolnym,
- podejmuje inne decyzje, które wynikają z przepisów szczegółowych,
czy sytuacji szczególnych, - współdziała ze szkołami wyższymi oraz zakładami kształcenia nauczycieli
w sprawie organizacji praktyk pedagogicznych.
- Funkcje Dyrektora Zespołu powierza i z tej funkcji odwołuje organ prowadzący.
- Kandydata na stanowisko dyrektora wyłania się w drodze konkursu organizowanego przez organ prowadzący.
- Szczegółowe zasady powoływania na stanowisko dyrektora oraz kwalifikacje
do pełnienia funkcji dyrektora określają odrębne przepisy.
§ 5
- W Zespole tworzy się stanowisko Wicedyrektora Zespołu, umiejscowione w poradni, która nie jest siedzibą Zespołu.
- Powierzenia stanowiska Wicedyrektora/ki i odwołania z tego stanowiska dokonuje Dyrektor/ka Zespołu, po uzyskaniu opinii Rady Pedagogicznej i organu prowadzącego.
- Szczegółowe kompetencje Wicedyrektora/ki określa Dyrektor/ka Zespołu.
- Do zadań wicedyrektora należy w szczególności:
- Przejmowanie kompetencji Dyrektora podczas jego nieobecności,
- Udział w zebraniach z przedstawicielami organu prowadzącego i nadzoru pedagogicznego, związków zawodowych oraz komisji socjalnej, w przypadku nieobecności dyrektora Zespołu;
- Współudział w planowaniu pracy PZPPP w Szamotułach (przygotowanie propozycji do planu pracy, planu rozwoju placówki);
- Przygotowywanie sprawozdawczości z działalności PZPPP w Szamotułach, PPP we Wronkach;
- Analiza merytoryczna wyników badań i sformułowań w opiniach i w orzeczeniach;
- Przygotowywanie i realizacja oferty PZPPP w Szamotułach,
- Podpisywanie, z upoważnienia Dyrektora PZPPP w Szamotułach, informacji i opinii dotyczących dzieci i młodzieży będących pod opieką PZPPP w Szamotułach, PPP we Wronkach;
- Dysponowanie środkami finansowymi PZPPP w Szamotułach w porozumieniu z Dyrektorem PZPPP w Szamotułach;
§ 6
- Kompetencje i organizacje Rady Pedagogicznej Zespołu określa ustawa o systemie oświaty oraz Regulamin Rady Pedagogicznej.
- Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem Zespołu, realizującym jego statutowe działania.
- Radę Pedagogiczną stanowią wszyscy pracownicy pedagogiczni Zespołu.
- Przewodniczącym Rady Pedagogicznej Zespołu jest Dyrektor PZPPP w Szamotułach.
- Zebrania Rady mogą być organizowane na wniosek organu prowadzącego placówkę, organu sprawującego nadzór pedagogiczny, z inicjatywy przewodniczącego Rady lub co najmniej 1/3 członków Rady Pedagogicznej.
- Szczegółową organizację i zakres działania Rady Pedagogicznej Zespołu określa Regulamin Rady Pedagogicznej.
III. Cele i zadania Zespołu
§ 7
Celem Zespołu jest organizowanie i prowadzenie kompleksowej pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci i młodzieży, w tym:
- wspomaganie dzieci i młodzieży odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, w tym zwłaszcza dzieci i młodzieży:
- szczególnie uzdolnionych,
- niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
- ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
- z zaburzeniami komunikacji językowej,
- z chorobami pzewlekłymi;
- prowadzenie terapii dzieci i młodzieży, w zależności od rozpoznanych potrzeb, w tym dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi, z zachowaniami dysfunkcyjnymi, niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym, oraz ich rodzin,
- diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży,
- pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci i młodzieży,
- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży, w tym udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży z grup ryzyka oraz ich rodzicom,
- współpraca ze szkołami i placówkami w rozpoznawaniu u uczniów specyficznych trudności w uczeniu się, w tym ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się u uczniów klas I–III szkoły podstawowej,
- współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami przy opracowywaniu i realizowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, o których mowa w przepisach w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych oraz w przepisach w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach, a także planów działań wspierających, o których mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach,
- współpraca w udzielaniu i organizowaniu przez przedszkola, szkoły i placówki pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny,
- wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji przedszkola, szkoły lub placówki, w tym udzielanie nauczycielom pomocy w rozwiązywaniu problemów dydaktyczno-wychowawczych,
- prowadzenie edukacji dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży, rodziców i nauczycieli,
- udzielanie, we współpracy z placówkami doskonalenia nauczycieli, wsparcia merytorycznego nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych i specjalistom udzielającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach.
- W Zespole działa Zespół Orzekający, którego działalność określają odrębne przepisy.
- Zespół Orzekający zbiera się w poradni w Szamotułach nie rzadziej niż raz w miesiącu.
- Skład Zespołu Orzekającego powołuje dyrektor lub wicedyrektor, w jego skład mogą wchodzić pracownicy PPP w Szamotułach i PPP we Wronkach.
- Zespół Orzekający wydaje opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych indywidualnych lub grupowych, orzeczenia o potrzebie nauczania indywidualnego lub rocznego indywidualnego przygotowania przedszkolnego oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na:
I. niepełnosprawność dziecka lub ucznia:
a) niesłyszące
b) słabosłyszące
c) niewidzące
d) słabowidzące
e) niepełnosprawne ruchowo, w tym z afazją,
f) niepełnosprawne intelektualnie w stopniu lekkim
g) niepełnosprawne intelektualnie w stopniu umiarkowanym
h) niepełnosprawne intelektualnie w stopniu znacznym
i) z autyzmem, w tym z Zespołem Aspergera
j) z niepełnosprawnością sprzężoną
II. niedostosowanie społeczne
III. zagrożenie niedostosowaniem społecznym.
§ 8
- Do zadań poradni należy:
- diagnozowanie dzieci i młodzieży,
- udzielanie dzieciom i młodzieży oraz rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły i placówki, w tym wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych,
- organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
- Diagnozowanie dzieci i młodzieży jest prowadzone w szczególności w celu określenia indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży, wyjaśnienia mechanizmów ich funkcjonowania w odniesieniu do zgłaszanego problemu oraz wskazania sposobu rozwiązania tego problemu. Zespół:
- prowadzi badania psychologiczne, pedagogiczne i logopedyczne dzieci i młodzieży zgłaszających się lub zgłaszanych przez rodziców/opiekunów prawnych, w celu rozpoznania ich problemów w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym, w uzasadnionych przypadkach dokonywana jest diagnoza sytuacji rodzinnej dziecka,
- określa dysharmonie rozwojowe oraz zaburzenia o charakterze poznawczym i emocjonalno-społecznym i związane z nimi potrzeby, analizuje etiologię problemu,
- wyróżnia najlepiej rozwinięte sfery rozwojowe, w tym predyspozycje i uzdolnienia, jako podstawy do dalszej pracy z dzieckiem,
- bada poziom dojrzałości poznawczej, emocjonalnej, społecznej dzieci i młodzieży,
- uwzględnia w sytuacjach uzasadnionych oceny predyspozycji psychologicznych w aspekcie wyboru kierunku kształcenia i zawodu,
- kwalifikuje – w oparciu o uzgodnienia z rodzicami – do odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej realizowanej przez Zespół, przedszkole, szkołę lub inne placówki diagnostyczno-terapeutyczne,
- orzeka w sprawie kształcenia specjalnego, nauczania indywidualnego i rocznego indywidualnego przygotowania przedszkolnego zgodnie z odpowiednimi przepisami oraz opiniuje w sprawie wczesnego wspomagania rozwoju.
- W zakresie działalności terapeutycznej Poradnia:
- prowadzi formy terapii psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej zgodnie z potrzebami dziecka,
- wspomaga działalność terapeutyczną w szkołach i innych placówkach oświatowych i opiekuńczo-wychowawczych, udzielając konsultacji i pomocy merytorycznej,
- adresuje działania doradczo-wspomagające do rodziców lub opiekunów prawnych dzieci i młodzieży.
- W zakresie poradnictwa i konsultacji Zespół:
- prowadzi doradztwo psychologiczne, pedagogiczne i logopedyczne dla rodziców i nauczycieli, zmierzając do optymalizacji oddziaływań edukacyjno-wychowawczych w środowisku rodzinnym i szkolnym dziecka,
- udziela rodzicom, opiekunom, wychowawcom i nauczycielom oraz samej młodzieży porad dotyczących sposobów i metod przezwyciężania trudności związanych z dysfunkcjami rozwojowymi,
- informuje rodziców i młodzież o zasadach prawidłowego wyboru kierunku dalszego kształcenia i wyboru zawodu,
- udziela pomocy doradczej dzieciom i młodzieży w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej oraz w wyborze kierunku kształcenia i zawodu.
- W zakresie działalności profilaktycznej Poradnia realizuje następujące zadania:
- prowadzi oddziaływania profilaktyczne mające na celu określenie poziomu rozwoju dzieci młodszych w poszczególnych sferach rozwojowych,
- prowadzi oddziaływania rozwijające funkcjonowanie poznawcze,
- prowadzi profilaktykę zaburzeń emocjonalno-społecznych i zaburzeń komunikacji,
- prowadzi opiekę psychologiczno-pedagogiczną nad dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym poprzez systematyczną współpracę z placówkami edukacyjnymi,
- prowadzi doradztwo psychologiczno-pedagogiczne dla dzieci i młodzieży, rodziców, nauczycieli i wychowawców,
- prowadzi oddziaływania mające na celu kształtowanie umiejętności wychowawczych w relacji rodzic–dziecko poprzez aktywne formy edukacji,
- popularyzuje wiedzę psychologiczno-pedagogiczną, zapoznając rodziców i nauczycieli z czynnikami warunkującymi optymalny rozwój dzieci i młodzieży,
- upowszechnia wartości związane ze zdrowiem psychicznym podczas codziennej pracy terapeutycznej i doradczej, wspierając w tym rodziców i placówki edukacyjne,
- upowszechnia informacje oraz prowadzi zajęcia zawodoznawcze na terenie szkół i Poradni dotyczące orientacji i informacji zawodowej.
IV. ORGANIZACJA ZESPOŁU
§ 9
- Szczegółową organizację zajęć w Zespole w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji Zespołu, opracowany przez Dyrektora, z uwzględnieniem rocznego planu pracy oraz planu finansowego Zespołu, zatwierdzony przez organ prowadzący.
- W arkuszu organizacyjnym Zespołu zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników Poradni, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, oraz ogólną liczbę godzin zajęć finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący.
- Zespół czynny jest w ciągu całego roku, jako placówka, w której nie są przewidziane ferie szkolne, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Organ prowadzący na wniosek Dyrektora Zespołu może ustalić w czasie ferii letnich okresy przerw w pracy poszczególnych Poradni wchodzących w skład Zespołu.
- Godziny pracy Poradni wchodzących w skład Zespołu ustala Dyrektor Zespołu w porozumieniu z organem prowadzącym.
V. PRACOWNICY ZESPOŁU
§10
- W Zespole zatrudnieni są pracownicy pedagogiczni, administracji i obsługi.
- Pracownikami pedagogicznymi są psycholodzy, pedagodzy, logopedzi, doradcy zawodowi i inni specjaliści przewidziani w odrębnych przepisach. Kwalifikacje do zajmowania stanowisk pedagogicznych w Poradni, określają odrębne przepisy.
- Do podstawowych zadań pracowników pedagogicznych zgodnie z ich kwalifikacjami należy:
- prowadzenie działalności diagnostycznej psychologicznej, pedagogicznej lub logopedycznej oraz opiniowanie na pisemny wniosek rodziców/opiekunów prawnych lub pełnoletniego ucznia, w tym zawsze udzielanie informacji o wynikach procesu diagnostycznego,
- prowadzenie działań orzeczniczych,
- prowadzenie działań informacyjnych, profilaktycznych i doradczych,
- poradnictwo i konsultacje,
- przygotowywanie i prowadzenie zajęć z zakresu terapii psychologicznej, pedagogicznej lub logopedycznej ustalonych przez prowadzącego specjalistę na podstawie dokonanej diagnozy, w uzasadnionych przypadkach konsultowanych w powołanym zespole diagnostyczno-terapeutycznym,
- współdziałanie z rodzicami lub opiekunami prawnymi, pedagogami szkolnymi i nauczycielami w zakresie wczesnego wykrywania zaburzeń, mogących spowodować lub powodujących trudności w funkcjonowaniu poznawczym i/lub emocjonalno-społecznym dziecka/ucznia,
- przygotowywanie i prowadzenie grup wsparcia dla rodziców lub opiekunów prawnych dzieci objętych opieką przez Poradnię oraz dla rodziców lub opiekunów prawnych innych uczniów z edukacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych placówek.
- przygotowywanie i/lub prowadzenie, w miarę możliwości czasowo-organizacyjnych różnych form informacyjno-szkoleniowych oraz grup wsparcia dla pracowników placówek oświatowych,
- prowadzenie dokumentacji diagnostyczno-terapeutycznej.
- Pracownicy pedagogiczni odpowiadają za bezpieczeństwo dzieci powierzonych ich opiece w czasie zajęć.
- Do zadań pedagoga i psychologa należy w szczególności:
- prowadzenie badań i działań diagnostycznych dzieci i uczniów,
- diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron dzieci i uczniów,
- udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb,
- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży,
- minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów,
- prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,
- pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów,
- wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Do zadań logopedy należy w szczególności:
- diagnozowanie logopedyczne, w tym prowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy,
- prowadzenie zajęć logopedycznych oraz porad i konsultacji dla dzieci, uczniów i rodziców w zakresie stymulacji rozwoju mowy dzieci i uczniów i eliminowania jej zaburzeń,
- podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej we współpracy z rodzicami dzieci i uczniów,
- wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Do zadań doradcy zawodowego należy:
- systematyczne diagnozowanie zapotrzebowania uczniów na informacje edukacyjne i zawodowe oraz pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej,
- gromadzenie, aktualizacja i udostępnianie informacji edukacyjnych i zawodowych właściwych dla danego poziomu kształcenia,
- prowadzenie zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej,
- współpraca z innymi nauczycielami w tworzeniu i zapewnieniu ciągłości działań w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego,
- koordynowanie działalności informacyjno-doradczej prowadzonej przez Zespół,
- wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- W Zespole zatrudnia się lekarza, który jest konsultantem i członkiem zespołu orzekającego. Forma zatrudnienia lekarza może być różnorodna – umowa o pracę, umowa zlecenie, umowa o dzieło lub umowa cywilno-prawna.
- Zasady nawiązywania, trwania i rozwiązywania stosunku pracy z pracownikami pedagogicznymi określa Karta Nauczyciela, natomiast z pozostałymi pracownikami, w tym pracownikami administracyjno-biurowymi i obsługi określają odrębne przepisy.
- Do zadań pracowników administracji i obsługi należy:
- prowadzenie kancelarii zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
- zapewnienie zgodności działań z Ustawą o zamówieniach publicznych,
- prowadzenie inwentaryzacji zgodnie ze stosownymi przepisami,
- prowadzenie archiwizacji zgodnie ze stosownymi przepisami,
- zapewnienie warunków pracy i nauki zgodnych z przepisami dotyczącymi BHP na terenie budynków Zespołu.
- Warunki wynagradzania pracowników niebędących nauczycielami określają odrębne przepisy. Szczegółowe indywidualne zakresy obowiązków ustala Dyrektor Poradni.
- Liczbę pracowników ustala organ prowadzący.
- Pracownicy pedagogiczni Zespołu – podczas lub w związku z pełnieniem obowiązków służbowych korzystają z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych.
§ 11
- Dopuszcza się prowadzenie na terenie Zespołu wolontariatu na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
VI. Zakres współdziałania z innymi podmiotami
§ 12
- Zespół realizuje zadania współdziałając także z innymi poradniami, placówkami doskonalenia nauczycieli i bibliotekami pedagogicznymi oraz organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami świadczącymi poradnictwo i pomoc dzieciom i młodzieży oraz rodzicom i nauczycielom.
- Zakres współdziałania z innymi poradniami, przedszkolami, szkołami i placówkami oraz organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami świadczącymi poradnictwo i pomoc dzieciom i młodzieży, rodzicom oraz nauczycielom obejmuje:
- współpracę w celu zapewnienia kompleksowej pomocy dziecku i rodzinie,
- wymianę doświadczeń i informacji,
- współpracę w organizowaniu warsztatów, spotkań informacyjno-szkoleniowych,
- konsultacje i porady.
- Przedstawiciel Zespołu może uczestniczyć w spotkaniach nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów, udzielających pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach lub placówkach znajdujących się na terenie działania Zespołu, w miarę zaistniałych potrzeb i możliwości kadrowych Zespołu.
VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 13
- Zespół prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
§ 14
- Na pieczęciach urzędowych używa się nazwy Zespołu w pełnym brzmieniu. Zespół używa pieczęci o następującej treści:
Powiatowy Zespół
Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych
w Szamotułach
ul. Chrobrego 8b, 64-500 Szamotuły
- Poradnie wchodzące w skład Zespołu używają pieczęci o następującej treści:
Powiatowy Zespół
Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych
w Szamotułach
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Szamotułach
ul. Chrobrego 8b, 64-500 Szamotuły
Powiatowy Zespół
Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych
w Szamotułach
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna we Wronkach
ul. Poznańska 42, 64-510 Wronki
- Dyrektor Zespołu używa pieczęci o następującej treści:
Dyrektor Powiatowego Zespołu
Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych
w Szamotułach
(imię i nazwisko)
- Wicedyrektor Zespołu używa pieczęci o następującej treści:
Wicedyrektor Powiatowego Zespołu
Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych
w Szamotułach
(imię i nazwisko)
§ 15
- Gospodarka finansowa Zespołu prowadzona jest na podstawie przepisów ustawy o finansach publicznych i ustawy o rachunkowości.
- Za zgodność gospodarki finansowej z przepisami prawa oraz racjonalną gospodarki majątkową odpowiada Dyrektor Zespołu.
- Podstawa gospodarki finansowej Zespołu jest roczny plan finansowy obejmujący dochody i wydatki.
§ 16
- Zmiany Statutu Zespołu dokonuje Rada Pedagogiczna Zespołu w trybie przewidzianym w prawie oświatowym. Po zmianach publikuje tekst jednolity statutu.
Tekst jednolity Statutu Powiatowego Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych uchwalono na posiedzeniu Rady Pedagogicznej w dniu 21.02.2022r.