O nas
Kadra
Dyrekcja
mgr Anna Rożańska – Dyrektorka poradni
pedagożka (specjalizacja w zakresie oligofrenopedagogiki), socjoterapeutka, trenerka TZA, mediatorka, doradczyni zawodowa. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu psychotraumatologii. W poradni zajmuje się przede wszystkim diagnozą umiejętności szkolnych i społecznych dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, a także diagnozą i terapią dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania. Członkini Zespołu Interdyscyplinarnego, kuratorka społeczna.
Od 2013r. dyrektorka Powiatowego Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Szamotułach.
mgr Michalina Duszyńska – Wicedyrektorka poradni
psycholożka, oligofrenopedagożka, diagnostka i terapeutka integracji sensorycznej, nauczycielka dyplomowana. Pracuje w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Szamotułach od 2006r. Ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku psychologia, specjalność – psychologia edukacji. Ukończyła również studia podyplomowe w zakresie zarządzania oświatą, oligofrenopedagogiki i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Uzyskała certyfikat diagnostki i terapeutki integracji sensorycznej Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej – SI.
Zajmuje się diagnozą psychologiczną, zwłaszcza określaniem indywidualnego poziomu rozwoju (poznawczego, społeczno – emocjonalnego, psychomotorycznego) i związanych z nim potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży. Uczestniczy w procesie diagnostycznym niepełnosprawności intelektualnej oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Prowadzi zajęcia o charakterze terapeutycznym, indywidualne i grupowe dla dzieci i młodzieży oraz ich rodziców/ opiekunów, mające na celu wspomaganie prawidłowego rozwoju poznawczego i społeczno – emocjonalnego dzieci i młodzieży, wsparcie w sytuacjach trudnych oraz podnoszenie kompetencji wychowawczych rodziców/ opiekunów.
Prowadzi w poradni indywidualną terapię w zakresie integracji sensorycznej.
Kadra pedagogiczna
mgr Agnieszka Markowska
pedagog, absolwentka UAM w Poznaniu (2005), specjalność: pedagogika opiekuńczo – wychowawcza, nauczyciel dyplomowany. Ukończyła także studia podyplomowe z zakresu tyflopedagogiki, terapii pedagogicznej oraz I i II poziom Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne. Brała udział w warsztatach i szkoleniach dotyczących diagnozy i terapii dysleksji rozwojowej, dyskalkulii. W poradni zajmuje się diagnozą i terapią pedagogiczną dzieci z trudnościami w uczeniu się (trudności w pisaniu, czytaniu, liczeniu, badanie poziomu gotowości szkolnej), dziećmi słabowidzącymi oraz poradnictwem dla rodziców i nauczycieli. Prowadzi również zajęcia warsztatowe dla uczniów w szkołach i przedszkolach.
mgr Bożena Letkiewicz
psycholog ( absolwentka UAM, specjalność – psychologia kliniczna), nauczyciel dyplomowany.
Dodatkowe kwalifikacje: studia podyplomowe z zakresu socjoterapii, doradztwa zawodowego, logopedii korekcyjnej, neurologopedii, rehabilitacji i edukacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz dla biegłych sądowych psychologów, mediator rodzinny, realizator programu Szkoła Dla Rodziców i Wychowawców, szkolenia terapeutyczne z zakresu terapii systemowej I stopnia, terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach I i II stopnia oraz terapii ericksonowskiej.
W poradni zajmuję się diagnozą i terapią dzieci i młodzieży, w tym dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, psychoedukacją, logopedią dla dzieci i młodzieży z problemami rozwojowymi (autyzm, afazja, jąkanie ), terapią rodzinną, prowadzę mediacje rodzinne i rówieśnicze oraz warsztaty podnoszące kompetencje wychowawcze Szkoła dla Rodziców.
mgr Magdalena Hetman-Nowak
magister pedagogiki w zakresie logopedii, nauczyciel dyplomowany; studia podyplomowe w zakresie surdopedagogiki, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; ukończone liczne kursy i szkolenia w zakresie wspierania dzieci z zaburzeniami w rozwoju mowy i wadami wymowy, w tym dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
W poradni zajmuje się profilaktyką, diagnozą i terapią logopedyczną, konsultacjami, poradnictwem, szkoleniem nauczycieli i rodziców; uczestniczy w Zespołach Orzeczniczych.
mgr Ewa Mleczak-Konarzewska
psycholog, mediator, diagnosta autyzmu.
Ukończyła psychologie na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, kurs doradcy zawodowego, szkolenie na mediatora rodzinnego, kurs podstawowy terapii systemowej, studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji dzieci z autyzmem oraz wiele innych szkoleń podnoszących kwalifikacje. Certyfikowany diagnosta autyzmu metodą ADOS-2. W pracy w poradni zajmuje się diagnozą autyzmu, trudności szkolnych, specyficznych trudności w uczeniu się (zwłaszcza dyskalkulii), zaburzeń zachowania, nadpobudliwości psychoruchowej. Zgodnie z załączoną ofertą poradni prowadzi zajęcia dla rodziców, nauczycieli i uczniów.
mgr Beata Malinowska
Absolwentka pedagogiki resocjalizacyjnej i pedagogiki ogólnej. Ukończyła studia podyplomowe z zakresy surdopedagogiki i terapii pedagogicznej. W poradni zajmuje się diagnozowaniem gotowości szkolnej, przyczyn niepowodzeń szkolnych uczniów ze szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych (dysleksja, dysgrafia, dysortografia), terapią pedagogiczną uczniów z trudnościami w nauce. Współprowadząca warsztaty „Szkoła dla Rodziców”.
mgr Julia Żarczyńska
psycholog, logopeda. Ukończyła studia magisterskie na kierunku psychologia na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, a także studia podyplomowe z zakresu: logopedii, surdopedagogiki i tyflopedagogiki oraz kurs Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
W poradni zajmuje się diagnozą psychologiczną i logopedyczną dzieci, zwłaszcza wczesnoszkolnych, przedszkolnych i młodszych. Przeprowadza badania dzieci z zaburzonym rozwojem psychomotorycznym, niepełnosprawnością intelektualną, dzieci słabowidzących oraz słabosłyszących. Prowadzi terapię logopedyczną dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, wadami wymowy, zaburzeniami rozwojowymi. Prowadzi także zajęcia warsztatowe dla uczniów w przedszkolach i szkołach. Przeprowadza badania predyspozycji zawodowych i udziela porad dotyczących wyboru szkoły i zawodu.
mgr Anna Małgorzata Coda
nauczyciel dyplomowany – pedagog, neurologopeda. Ukończone: UAM w Poznaniu – Wydział Nauk Społecznych – studia magisterskie – pedagogika opiekuńczo – wychowawcza. Gnieźnieńska Szkoła Wyższa Milenium – Studia Podyplomowe, kwalifikacyjne w zakresie logopedii. Wyższa Szkoła Humanistyczno – Przyrodnicza w Sandomierzu – Studia Podyplomowe w zakresie neurologopedii. Kurs Specjalistyczny – Dysleksja rozwojowa, teoria, diagnoza, terapia pedagogiczna. Kurs – Istota i terapia jąkania. Kurs – Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie. Kursy z zakresu szybkiego czytania, zapamiętywania, skutecznego uczenia się. Zainteresowania – techniki efektywnego uczenia się, skutecznego zapamiętywania, szybkiego czytania, alternatywnych sposobów konstruowania notatek.
mgr Małgorzata Koput
pedagog, logopeda, nauczyciel dyplomowany. Absolwentka UAM w Poznaniu na kierunku pedagogika, specjalizacja w zakresie reedukacji i opieki pedagogicznej. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu logopedii oraz nauczania początkowego.
Ponadto ukończyła liczne kursy i szkolenia w zakresie diagnozy i terapii specyficznych trudności w uczeniu się, wspierania dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
W poradni zajmuje się diagnozą i terapią pedagogiczną dzieci i młodzieży z trudnościami w uczeniu się, dysleksji rozwojowej, badaniem poziomu gotowości szkolnej oraz logopedyczną, a także poradnictwem, szkoleniami dla rodziców i nauczycieli. Prowadzi również zajęcia warsztatowe dla uczniów w szkołach i przedszkolach; uczestniczy w Zespołach Orzeczniczych.
mgr Samanta Bajerlein
psycholog, absolwentka Uniwersytetu SWPS, specjalność kliniczna. Ukończyła szkolenia dotyczące terapii dzieci z zaburzeniami lękowymi, zagrożonymi samobójstwem i po próbach samobójczych, a także przygotowujące do pracy z rodziną i dzieckiem w trakcie rozwodu. W poradni zajmuję się diagnozą i terapią/konsultacjami dla dzieci w wieku szkolnym, a także prowadzi warsztaty dla uczniów i rodziców.
mgr Ewelina Musiał
absolwentka psychologii na UAM w Poznaniu oraz pedagogiki resocjalizacyjnej. Doświadczenie jako wieloletni psycholog w przedszkolu, we Wczesnym Wspomaganiu Rozwoju Dziecka, terapeuta dzieci z autyzmem i innymi niepełnosprawnościami. Prowadzenie zajęć psychologicznych dla dzieci oraz grupy wsparcia dla rodziców dzieci z autyzmem. Liczne szkolenia dotyczące rozwoju psychologicznego dzieci, oraz terapii dzieci autystycznych. Zainteresowania wykorzystywane w pracy z dziećmi – relaksacja, trening uważności i joga dla dzieci.
mgr Agata Plura
psycholog, absolwentka Uniwersytetu SWPS na kierunku psychologia kliniczna dzieci i młodzieży. Ukończyła szkolenia z zakresu terapii zaburzeń lękowych, tematyki samookaleczeń, pracy z rodziną dotkniętą rozwodem, a także kurs podstawowy terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. Ponadto jest certyfikowanym trenerem umiejętności społecznych, kształci się w obszarze psychoterapii psychodynamicznej. W poradni prowadzi diagnozę i terapię psychologiczną dla dzieci w wieku szkolnym. Zgodnie z załączoną ofertą poradni prowadzi zajęcia dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
mgr Agnieszka Kadlec-Buda
pedagog, absolwentka UAM w Poznaniu, specjalność: pedagogika opiekuńczo – wychowawcza oraz poradnictwo i pomoc psychopedagogiczna. Obecnie poszerza swoją wiedzę w zakresie edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ukończyła także studia podyplomowe w zakresie wczesnej nauki języka angielskiego. Posiada certyfikat PTE General. Brała udział w warsztatach, szkoleniach i konferencjach dotyczących pracy z dziećmi ze SPE, profilaktyki uzależnień dzieci i młodzieży, mediacji rówieśniczych oraz budowania odporności psychicznej uczniów. Zwolenniczka podejścia coachingowego w pracy z rodzicami nad podnoszeniem ich kompetencji wychowawczych. Zgodnie z aktualną ofertą poradni, prowadzi warsztaty dla uczniów i rodziców, a także sieć wsparcia dla pedagogów szkolnych.
mgr Dajana Klimko
pedagog, pedagog specjalny, nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, terapeuta pedagogiczny, a także integracji sensorycznej, logopeda kliniczny, oligofrenopedagog. Certyfikowany mediator oświatowy i edukator mediacji rówieśniczej. Terapeutka ręki i stopy I oraz II stopnia. Uczestniczka licznych szkoleń i kursów. Doświadczona pedagożka z pasją do efektywnej pracy, wizją i umiejętnością współpracy, ciągle poszukująca możliwości rozwoju. W poradni zajmuje się terapią integracji sensorycznej oraz diagnozą pedagogiczną. Podczas terapii najważniejszy jest pacjent i jego potrzeby. Podążając za dzieckiem stwarzamy najkorzystniejsze warunki dla jego prawidłowego rozwoju. Indywidualizacja procesu terapeutycznego pozwala spojrzeć na proces diagnostyczny dziecka w szerszym kontekście zwracając szczególną uwagę na rozwój psychiczny, emocjonalny oraz społeczny. Nauka przez zabawę to klucz do osiągnięcia sukcesu, swoboda działania odpowiednio ukierunkowana dodaje skrzydeł młodym odkrywcą. Dziecko rozkwita, gdy szanujemy jego emocje i indywidualność dbając przy tym o rozwój intelektualny. W myśl Marii Montessori „Musimy pamiętać o jednej podstawowej rzeczy. Danie dziecku wolności nie oznacza pozostawiania go samemu sobie, a już w żadnym wypadku zaniedbywania go. Pomoc, którą dajemy dziecięcej duszy, nie powinna być pasywną obojętnością w obliczu spotykających ją trudności. Powinna być ona czułym i uważnym wspieraniem jej rozwoju”.
Administracja i obsługa
Justyna Teska
główna księgowa
Marta Galas
kadrowa
Magdalena Pietras
obsługa sekretariatu PPP Wronki
Paulina Rosada
obsługa sekretariatu PPP Szamotuły
Justyna Stróżyńska
sprzątaczka
Ewa Skrzypczak
sprzątaczka